czwartek, 19 maja 2011

Pod wiatr - serial australijski

Dawno, dawno temu, jako dziecko, oglądałam przepiękny serial australijski "Pod wiatr".
I choć fabuła dawno mi już uleciała z pamięci, melodia przez te wszystkie lata była jak żywa.
Moja mama już nie pamięta tego filmu, ja tak.
Dziś szukam o nim informacji i zachwycam się muzyką. Na prawdę chwyta za serce.

Film "Pod wiatr" (Against the Wind) został nakręcony w 1978 roku.
Opowiada o początkach osadnictwa w Australii.
Główni bohaterowie Mary i Johnatan są skazańcami wywiezionymi tam na roboty.
Wśród wielu przeciwności i codziennej walki o jutro zakochują się w sobie i zakładają rodzinę.
Film oparty jest na faktach autentycznych.

Niezapomnianą kreację stworzył w nim Jon English, który jest również autorem muzyki.

Jon English jest także autorem piosenki "Six Ribbons", o której będzie następny post.

Czołówka filmu, którą znalazłam na You Tube została usunięta, ale podaję link do jednego z odcinków w języku angielskim: http://youtu.be/x2N7zPoR9Ok

3 komentarze:

  1. Tak jak i ja, też mi zostało melomaństwo, ale nie zorientowałam się, że nie pamiętam głównego motywu, który niósł mnie przez życie, niezastąpiony w trudnej polskiej rzeczywistości PRL.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki za przypomnienie tytułu, też już od dawna myślę o tym filmie, szkoda, że go nie powtórzą. Wydaje mi się, że Mary wiedziała, ze już nigdy nie wróci do domu, dlatego zdecydowała się ułożyc sobie życie w Australii.
    Jedna uwaga: jeśli fakt, to już niepotrzebne, że autentyczny.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jednak sztandar Twój i wolności droga choć poszarpany wciąż jeszcze powiewa pod wiatr

    OdpowiedzUsuń